
Selectie Zuidelijke Film Pitch 2025 bekend
Zes makers pitchen tijdens het Zuidelijk Film Festival hun nieuwste ideeën.
Geplaatst op 14 april 2025CineSud maakt met trots de zes geselecteerde makers en projecten bekend voor de Zuidelijke Film Pitch 2025. Deze jaarlijkse pitch biedt opkomende filmmakers uit Zuid-Nederland en Vlaanderen de kans om hun nieuwste filmideeën te presenteren aan een professionele jury en publiek.
Zuidelijke Film Pitch
De Zuidelijke Film Pitch vindt plaats op vrijdag 16 mei 2025 om 16:00 uur in Cinecitta Tilburg, tijdens de openingsavond van het Zuidelijk Film Festival. De winnaar van de pitch ontvangt een ontwikkelingsbudget van €2.000, om zijn of haar project verder te ontwikkelen. Voor deze editie van de Zuidelijke Film Pitch wordt samengewerkt met CineZee en het Zuidelijk Film Festival.
Geselecteerde makers en projecten
- Karel Konings (Vlaanderen, BE) – How to make a successful commercial with the ghost of an old monk, Mockumentary
- Lore Loyens (Vlaanderen, BE) – Ik weet dat liefde lente is, Drama
- Joran van Heest (Zeeland, NL) – Gewoon Oester, Comedy-drama
- Tim Sagl (Limburg, NL) – It's Not Reel, Fictie
- Isabelle Arp (Noord-Brabant, NL) – We houden van je, Psychologisch drama
- Janna Stolp (Limburg, NL) – DE 100 MIJL VAN ARD, Non-fictie
Met deze selectie benadrukken CineSud en haar partners het belang van regionale filmontwikkeling en samenwerking binnen Zuid-Nederland en Vlaanderen. De Zuidelijke Film Pitch biedt niet alleen een podium voor nieuwe stemmen, maar ook een springplank richting verdere ontwikkeling, productie en vertoning. De winnaar wordt later op de avond bekendgemaakt tijdens het officiële openingsprogramma van het Zuidelijk Film Festival.
Joran van Heest
Gewoon Oester
Pitch project | Gewoon Oester
Een getrouwd stel zoekt het perfecte huisdier voor hun jonge dochter. Wanneer de keuze ingewikkelder blijkt dan eerst gedacht, presenteert zich een oplossing vanuit een onverwachte hoek.

Janna Stolp - De 100 Mijl van Ard
De 100 Mijl van Ard
Pitch project | De 100 Mijl van Ard
Voormalig profvoetballer Ard van Peppen balanceert tussen zijn rol als vader en zijn passie voor trailrunning, terwijl hij zich voorbereidt op de ultieme fysieke uitdaging: de 100 mijl lange UTMB in Chamonix. Tegelijkertijd inspireert hij anderen om in beweging te komen, van beginnende lopers tot mensen die dachten dat sport niets voor hen was.

Lore Loyens
Ik weet dat liefde lente is
Pitch project | Ik weet dat liefde lente is
Op roadtrip naar Frankrijk leert Marthe (22), al zoekende naar woorden voor iets waarvoor geen taal bestaat, dat liefde altijd zijn weg terugvindt.

Tim Sagl
It's Not Reel
Pitch project | It's Not Reel
Wanneer Laurie door een vreemd Instagram-profiel gevolgd wordt, ontvangt ze enge reels op haar smartphone, die niet alleen steeds dreigender maar ook realistischer worden. Er lijkt geen ontkomen aan de mysterieuze volger...

Isabelle Arp
We houden van je
Pitch project | We houden van je
Wanneer een boerenechtpaar onderweg is naar festival Gekkiggeit, om met een drachtige geit een eervolle prijs te winnen en een weekendje weg, wat voor Gerard het belangrijkste is om hun huwelijk uit het slop te trekken, gaat alles mis wat er mis kan gaan en komt hun eigen bevallingstrauma naar boven.

Karel Konings
How to make a successful commercial with the ghost of an old monk
Pitch project | How to make a successful commercial with the ghost of an old monk
Een documentaire ploeg volgt twee content creators die beweren een geest van een oude monnik
te hebben ingehuurd voor hun energiedrank reclame.
